Oeps! Dag 1 geopereerd in Indonesië :( - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bernice - WaarBenJij.nu Oeps! Dag 1 geopereerd in Indonesië :( - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bernice - WaarBenJij.nu

Oeps! Dag 1 geopereerd in Indonesië :(

Door: Bernice

Blijf op de hoogte en volg Bernice

06 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

Hiervoor had ik dus eigenlijk geen tijd om een verslag te typen want het was echt te leuk allemaal haha. Eerst drie weken in Spanje Spaans geleerd, daarna naar Gibraltar, Marokko en toen naar Sevilla om met Vincent vakantie te houden :) Super lief, hij was super druk maar kwam all the way vanuit Rotterdam om een paar dagen samen te relaxen in Sevilla. Waanzinnig mooie stad en super lekker eten en drinken daar dus echt heel leuk gehad samen ;)

Dag 1 in Indonesië
Ongelofelijk dit maar op mn eerste dag de eerste activiteit liepen we 10 minuten door een rijstveld, schoot mn voet weg in een super ranzig beekje met rotsen aan de zijkant en lag mn enkel open. Vet diepe wond en heel hard bloeden. Eigenlijk wel grappig want ik vroeg om schone koekjes of verband om het bloeden te stoppen en of de Indonesische coördinator een dokter wilde bellen. Zij flipte helemaal toen ze de.wond zag en ging alleen maar gillen en zenuwachtig rond rennen. Wij waren met allemaal internationale studenten dus wisten het nummer van 112 niet en zaten in the middle of nowhere, dus een amerikaanse jongen is terug gerend en heeft verband, schoon water en ontsmettingszalf gehaald. Dus na 20 minuten creperen op een rijstveldje is de wond schoongemaakt, heeft hij het strak verbonden om het bloeden te stoppen en ben ik het hele.pad terug weg gedragen en met een scooter naar een privekliniek gebracht.
In de privekliniek hebben ze de wond schoongemaakt en zeiden ze dat het te diep was, dus dat ik naar de hoofdstad Denpasar moest worden gebracht omdat daar het beste ziekenhuis zit.

In Denpasar hebben ze foto's gemaakt en zeiden ze dat ik geopereerd moest worden, maar dat doen ze hier pas als ze geld hebben gekregen (?) vet raar in Nederland kan alles, hier lig je gewoon te creperen tot er geld is. Na een heleboel bellen met de verzekering kon ik een paar uur later geopereerd worden, maar wel raar ik voelde me best wel schuldig tegenover de andere mensen in het ziekenhuis. Alleen omdat ik Nederlands ben en een verzekering heb word ik geopereerd, als je indonesische bent en geen geld hebt heb je gewoon pech :( echt hard.

In ieder geval ben ik dinsdagavond meteen geopereerd, mn eerste dag in Indonesië ook meteen geopereerd daar oeps :p 8e operatie aan mn benen al, dit keer alleen mn andere been maar ik weet niet of ik daar nu blij mee moet zijn of juist niet want nu heb ik op mn mooie been ook.hechtingen :O
De operatie was trouwens super leuk, ze gingen bidden voor mn operatie tot een hindoeistische god echt schattig. En ik had gevraagd of ik mee mocht kijken, dat vonden ze super raar maar ook wel grappig volgens mij dus ik mocht alles zien en ondertussen kletsen met de arts en de andere mensen op de OK.

Woensdag zou ik uit het ziekenhuis mogen, maar het zag er niet zo goed uit dus ik moest nog blijven. Vanmorgen zei de dokter dat hij bang is dat de.huid af gaat sterven, dus hij denkt dat ik opnieuw geopereerd moet worden en dan een huidtransplantatie krijg :S ik mag sowieso niet in Indonesië blijven omdat het infectiegevaar te groot is, dus als ik toch terug naar Nederland moet heb ik gevraagd of ik in Nederland geopereerd kan worden. Dat leek de mensen hier ook beter, dus de.verzekering is nu aan het kijken of het medisch verantwoord is om terug te vliegen. Als dat zo is vlieg ik hopelijk morgen al business.class terug naar Nederland en word ik waarschijnlijk in Nijmegen opgenomen voor de verdere behandeling :)

Liefs vanuit het Karig Ibu ziekenhuis

  • 06 Februari 2014 - 11:59

    Wouter:

    Ik hoop dat je je spuitjes hebt gehad :-) En verder dat het natuurlijk goed met je gaat!

  • 06 Februari 2014 - 12:10

    Jantine:

    Alvast een goede terugvlucht Bernice! Hopen dat ze je in Nederland goed kunnen helpen.

    Zc

  • 06 Februari 2014 - 12:10

    Jantine:

    Zc moet xx zijn (Grrr auto correctie)

  • 06 Februari 2014 - 12:20

    Nardie:

    Jeeetje, ej hebt ok alle geluk van de wereld

  • 06 Februari 2014 - 12:32

    Sara:

    Lieve Bernice

    Potdikke zeg! wat een pech! Heel veel beterschap sterkte!
    Ik hoop dat je snel veilig naar nederland kunt!

    Heel veel liefs en een dikke knuffel!

  • 06 Februari 2014 - 12:33

    Aleid:

    Jeetje Bernice wat een naar gedoe. Hopelijk kun je snel terug en kunnen ze je helpen en dat het maar gauw goed mag komen. Wens je veel sterkte toe.
    Liefs Aleid

  • 06 Februari 2014 - 12:33

    Natascha Schigt:

    Wat een ellende zeg. Heel veel sterkte en hopen dat je zo snel mogelijk naar nl terug kan voor verdere behandeling. X natascha

  • 06 Februari 2014 - 12:53

    Sander M:

    What doesn't kill you makes you stronger. Leuk dat je ondanks het ongeluk overal nog plezier uit weet te halen!

  • 06 Februari 2014 - 12:53

    Astrid:

    Jeetje Bernice wat een pech! Je had het zo naar je zin zo te lezen, maar ja doen wat het beste voor je is. Veel sterkte en beterschap!

  • 06 Februari 2014 - 13:32

    Fam. Frenken:

    Tjonge wat een pech zeg. Hopelijk een snelle en voorspoedige reis terug en veel beterschap en sterkte!! Kop op!

  • 06 Februari 2014 - 14:57

    Bernadette:

    Bernice, wat een pech zeg, het zal je ook eens mee zitten, hopelijk krijg je snel bericht dat je naar Nederland kunt en dat ze je daar snel weer op de been krijgen :-)
    Groetjesssssss en sterkte!!

  • 06 Februari 2014 - 16:26

    Corine:

    Ooohhh jeetje Bernice wat een pech! Enorm balen om je reis zo af te moeten breken... Heel veel succes met je herstel, laat je maar goed verwennen in de business class!

    Liefs Corine

  • 06 Februari 2014 - 17:02

    Janneke Koskamp:

    NOOOOO!
    Wat 'n pech Bernice, hopelijk knap je snel op!
    Beterschap!

  • 06 Februari 2014 - 19:01

    Fam.Ligterink:

    Ai Bernice, wat onmundig vervelend. Hou je haaks. Hopelijk kun je snel naar Nederland voor de verdere behandeling. Ondanks alles straalt je verhaal wel nuchterheid en humor uit! Sterkte en beterschap.

  • 06 Februari 2014 - 19:30

    Mark Jan:

    Echt vervelend! Hopelijk gaat het snel weer beter met je!! Beterschap!

  • 06 Februari 2014 - 19:31

    Willy En Dick:

    Wat ontzettend vervelend en verdrietig, heel veel sterkte !!

  • 06 Februari 2014 - 20:26

    Gerrit En Hannie:

    Jeetje Bernice wat een verschrikkelijke pech heb je.We hopen dat je nu snel naar Nederland kan en daar verder behandeld kan worden.Heel veel sterkte.

  • 06 Februari 2014 - 21:50

    Anne Mieke Van Vliet:

    Sjonge Bernice wat een vreselijke pech, ik wens je veel beterschap

  • 06 Februari 2014 - 23:21

    Henk En Manja:

    Oh Bernice wat heb je een pech. Tussen de rijstvelden liggen en dan in zo'n situatie. Wij kunnen ons voorstellen tussen de rijstvelden te liggen, want we zijn ook in Indonesië geweest, maar op zo'n manier niet hoor. Heel veel beterschap en sterkte met de reis terug.
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Bernice

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 825
Totaal aantal bezoekers 11419

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 03 April 2014

Spanje & Indonesië

Landen bezocht: